dijous, d’agost 02, 2007

Uns dies de descans


Marxo uns dies. Encara no sé quants, però mínim serà una setmana. No sé si podré actualitzar el bloc -tenir l'espai i amb els horaris per poder-ho fer, que no és només la cosa de la connexió a internet-. Tal vegada trobi alguna manera de complir amb una de les coses que m'han quedat pendents, el tercer post "aunque me tiren el puente", sobre el contingut i les idees polítiques de la visita d'en Joan Carretero a les terres de l'Ebre. Bé, en tot cas, l'espera pot ser en aquest cas profitosa, ja que en els últiims dies m'han arribat alguns materials molt interessants que miraré d'aprofitar-los i donar-vos-en tota la inforamció.

M'enduc dos llibres (força voluminosos, veurem si no he pecat d'optimisme): "El silenci de les campanes -la persecució religiosa durant la guerra civil", de Jordi Albertí, i "Istanbul -ciutat i records-", d'Orhan Pamuk.

Hi he estat, a Istanbul. Em va agradar molt, tinc un molt bell record d'aquella setmana. Enguany que no faig cap viatge ni vaig enlloc, que per motius familiars i personals em quedaré ancorat al poble, és un bon moment per abandonar-se a la nostàlgia dels llocs visitats de la mà d'un premi nobel. A veure.

El llibre de n'Albertí, bé, forma part del mar de contradiccions que es van viure durant la guerra civil. I no totes estan adequadament processades. Quan sento parlar l'il·lustre conseller Saura sovint penso que hi ha gent que no té vergonya i que, si pogués, tornaria a cometre una i altra vegada els mateixos errors. En fi.

Vull fer, a més, algunes excursions per la zona que fa temps tinc pendents. P.ex. tornar al santuari de la Mare de Déu de la Fontcalda, a la Serra de Pàndols. Un indret preciós, d'un bellesa singular, encaixat entre muntanyes, al peu del riu Canaleta. Pau i tranquilitat. Un indret, a més, de gran devoció popular.

Normalment també fem alguna escapada al Delta. Un bon bany i un bon arròs.

I per la nit... bé estem en "temporada" de festes majors. Caldrà aprofitar-ho.

Apa, bones vacances! i fins aviat!

4 comentaris:

reflexions en català (marc) ha dit...

Bones vacancetes!

Esperaré els teus interessants articles.

"El silenci de les campanes"? Ni idea. Ja ens diràs el què.

Joan Arnera ha dit...

Bones vacances Elies, i bona lectura. Aquí seguirem alguns, al peu del canó, mantenint la flama.
Apa, salut

Dessmond ha dit...

Bones vacances.
Jo també estic llegint "Istanbul", d'Orhan Pamuk. També vaig ser a Istambul i em va encantar.
Bona tornada!

Odalric ha dit...

Bones vacances.
Descansa molt i molt bé.
Cuida't i ens veiem aviat!